Millä tyylillä lähdettiin vuoteen 2014?

Hälsning Med vilken stil gick vi in i år 2014? I slutet av förra året bedömde eller gissade vi hur år 2014 skulle bli. Vad skulle det föra med sig? Vi bedömde modigt att 2014 skulle bli ett bra år. Som det brukar vara i ett familjeföretag höll vi fötterna stadigt på jorden, även om huvudet sträckte sig upp bland molnen. I det här världsläget är det svårt att se särskilt långt framåt. Man måste helt enkelt resa modigt vidare. Fokusera på det man själv gör och inte på att oroa sig för framtiden. Göra de saker man kan påverka. Och sådana har vi alla mer än nog av. Hur gick de fyra första månaderna av 2014? Man kan säga att de fyra första månaderna har varit positiva. Ibland har framför allt situationen i Ukraina orsakat rädsla. Tills vidare har marknadsläget hållits stabilare än det ibland sett ut. Jag tror att det arbete vi gör fortfarande är rätt inriktat och framåtdrivande. Vi vet och är medvetna om att kunderna inte är beroende av oss, men vi är helt beroende av dem. När kundperspektivet försvinner i horisonten spårar det ur. Vi försöker hålla vantarna stadigt på händerna. Hur går de åtta följande månaderna av 2014? Bara att skriva det här gör mig lite nervös. Den här bedömningen skulle nog vara bättre att ge i slutet av december. Genom att satsa på god kundservice kan man ändå se resten av året positivt. Att upprätthålla och utveckla den är nyckelelementen i vår kundlojalitet och tillväxt. En positiv syn på slutet av året leder oss till att agera i rätt takt. Vi kan koncentrera oss på det väsentliga, det vill säga vårt eget arbete. Vi fortsätter resan längs den rutt vi valt. Ibland hamnar vi ute i skogen. Det gör inget. Det viktiga är att förstå hur man navigerar tillbaka på rätt kurs. Min bedömning av resten av året är alltså att det kommer att bli bra. Så kom den, den också. Med önskan om en riktigt fin vår, Jukka Krogerus Verkställande direktör 040 – 300 4522 jukka.krogerus@dimex.fi
Tillbaka till blogg