Efter mässan ångrade vi oss inte!

Messujen jälkeen ei kaduttanut!

Mässan är avklarad. Även om det var ett nöje att vara där. Antalet besökare på Transport- och logistikmässan 2009 uppskattades till 22 000 personer, alltså ungefär hälften jämfört med föregående mässa 2006. Lönade det sig att åka? Jo, enligt min mening. Inget slår nämligen mötet med kunder i en så här utmanande tid. En del av dem var goda befintliga kunder och jag hoppas att alla övriga var blivande kunder. Det bästa var att vi inte behövde åka runt hela Finland efter dem, utan det räckte att stå på avdelningen och se så mottaglig ut som möjligt. På vår egen avdelning besökte uppskattningsvis dubbelt fler än på föregående mässa. Berodde det kanske på att det också fanns färre utställare än tidigare. Våra ärade kunder verkade ha tid och också utrymme att bekanta sig med avdelningarna. Det var alltså många besökare och därmed kom också mycket respons, vilket är positivt. Även om inte all respons var det. I vilket fall som helst är alla kommentarer nyttiga när vi utvecklar våra produkter. Mannen plus arbetskläder är inte alltid den mest fruktbara ekvationen att tolka. De bästa kommentarerna hör man ofta där i hörnbordet på Teboil, inte när man frågar sakligt. Om man inte ens får negativ respons är det svårt att rätta till sina fel eller utveckla sin verksamhet. På tal om utveckling: vår avdelning hade utvecklats också på andra sätt än i storlek. Vår samarbetspartner Salibandyliiga ordnade möjlighet att skjuta, folkligt sagt, innebandyboll mot radar. Radarn väcker annars inte några större passioner som apparat. Vanligtvis innebär kontakt med den ett hål i plånboken och man önskar att apparaten aldrig hade uppfunnits. Åtminstone tills man återigen lyckligt glömmer den lärdom den gav. Men på mässan köade man till den från morgon till kväll. De hårdaste skotten översteg 150 km/h! Enligt ordningsmakten skulle sådana hastigheter garanterat ha gett ett snabbpris. Vårt snabbpris var ett presentkort på 200 € till fungerande arbetskläder för dagens bästa. Grattis till vinnarna och vi hoppas att priset kommer till användning!

Tillbaka till blogg