Hygge ja Dimex Heimo

Hygge ja Dimex Heimo

I stället för att ha ansiktet klistrat mot en ljusterapilampa eller köra maxpass på gymmet har jag den här vintern jämnat ut energinivåernas svängningar med hygge. Hygge är ett danskt begrepp. Danskarna är världens lyckligaste folk. Till hygge hör nära nog varma filtar, att undvika hushållsarbete, levande ljus, rödvin och te. Att njuta av vintern och mörkret.

Koska hygge on niin trendikästä, pitää varoa, ettei yritä olla paras hyggeilijä kaikista ns tophygge. Koska vertailemme itseämme niin kovasti sosiaalisessa mediassa, asiat muuntuvat helposti kilpaluksi. Sen lisäksi että olen aktiivinen äiti, menestynyt bisnesnainen ja harjoittelen kolmatta triathlonia varten, meditoin myös joka päivä. Olen äärimmäisen tehokas, mutta oh silti niin läsnä (toimhuom. edelliset lauseet saattavat sisältää liioittelua ja jopa valheita, ei pähkinää). Kunnianhimoa arvostan, mutta rentous pitäisi säilyä, jotta voimme olla itsellemme hyviä ja muillekin, töissä ja kotona.

På andra sidan av sociala medier finns ändå något verkligt värdefullt. Det handlar inte om tävlan utan om samhörighet. Är sociala medier trots allt en lagsport? På sociala medier hittar man sin egen stam. I vårt fall Dimexstammen. Där dricker man inte sellerijuice med gråten i halsen och kör crossfit eller mediterar en meter ovanför marken, eller fördömer och skuldbelägger nutida fenomen. En arbetarkvinna eller -man drar på sig sina Dimex på morgonen, går till jobbet, tar en bild om det finns något särskilt att uppmärksamma. Hen tar också en bild bara för att visa att här är man på jobbet och har Dimex på sig.

Vi på Dimex vill vara bäst, men inte maniskt, inte bara på ytan. Med Dimex-attityd. Avslappnad prestation. Fast vi har vuxit också i år, jag kan till och med säga rejält, finns det utrymme för förbättring i varje hörn. Man blir aldrig färdig, men vi njuter av allt det som blivit bra och av resultaten. Vi hygger oss här och nu som en stam.

Kiitos kaikille dimexiläisille ympäri Suomea ja maailmaa, heille jotka myyvät dimexiä tai toimittavat materiaaleja tai ompelevat tai suunnittelevat meidän vaatteita. Kiitos niille jotka päättävät meidän kanssa jatkaa kumppanuutta ensikin vuonna ja heille jotka tulevat uusiksi jäseniksi meidän heimoon. Kiitos heille jotka aamulla pistävät dimexit päälle. Me varmasti teemme parhaamme nyt ja ensi vuonna, dimexasenteella.

Ajatelkaa kuina ihana juttu myös tanskalaisille. Ensi vuonna he voivat olla vieläkin onnellisempia, jos siellä aletaan käyttämään Dimexiä.

Hyggeä Joulua ja ihan parasta Uutta Vuotta!

Tillbaka till blogg