DimexAttityd
Som tema för i år har vi lyft fram uppmuntran.
Vi behöver alla uppmuntran och vi har alla möjlighet att agera uppmuntrande. I allt samarbete, när vi spelar varandra bättre, behövs en rätt sorts positiv och uppmuntrande anda. Också våra kunder behöver uppmuntran. Temat blir verklighet, det vill säga en genuin del av vår kultur, om uppmuntran verkligen är viktigt för oss och inte bara en given faktor som det pratades lite om i början av året i samband med målen.
Tillsammans tog vi fram mycket konkreta saker som uttryck för hur uppmuntran genomförs:
POSITIVITET, INTRESSE, HJÄLPSAMHET, UPPMUNTRAN,
KIITTÄMINEN, INNOSTUS, HUOMIOIMINEN
Det finns stunder för uppmuntran, och vi måste vara vakna i de stunder då det finns utrymme och behov för den. Det är varje enskild av oss ansvarig för. Vi lyckas inte alltid med det, men när vi tillsammans håller fast vid det här värdefulla temat lyckas vi allt oftare och allt bättre. När vardagens tryck ökar, det finns mycket att sköta, tiden inte räcker till och kompetensens gränser prövas, då har uppmuntran sin stund. Uppmuntran passar också i stunder av framgång likaväl som i stunder då man misslyckas eller över huvud taget möter motgångar.

